Program Schedule

 

08:30 – 09:00 Opening      
09:00 – 10:40

Invited Talk

SP I

MP II

SP II

10:55 – 12:35

MP I (75 min)
Posters (25 min)

TP III

Discussion panel

TP IV

14:00 – 15:40

TP I

OpenMusic WorkShop (part 1)

NUCOM meeting  

15:55 – 17:35

TP II

OpenMusic WorkShop (part 2)

Discussion panel

20:00

Concert

Concert

Concert

  • Full papers (MP and TP): 20 minutes for presentation and 5 minutes for questions.

  • Short Papers (SP): 10 minutes for presentation and 2 minutes for questions.

  • Posters: 3 to 5 minute presentation. All posters will be put on display in the first day of the conference and will stay until the last day.


Session Papers
Music Papers I 12466 "Enquanto eles riem" para Clarinete e computador rodando MAX/MSP
12381 Implementação da síntese FM em uma linha de atraso variável e suas possíveis aplicações no processamento de áudio em tempo real
12470 Bodyweave: ambiente computacional para um encontro poético entre corpo e sonoridades
Music Papers II 12432 gemini flux: Música electrónica, improvisación y código abierto
12403 Silicon Child
12440 Interação Tímbrica na Música Eletroacústica Mista
12458 Cidade de Gilberto Mendes: o toca-discos e gravador como instrumentos musicais?
Posters 12445   A brief history of auditory models
12456   Revisitando Waveshaping: implementando um plugin VST para distorcer sons de guitarra
12477   Classification of Triadic Chord Inversions Using Kohonen Self-organizing Maps
13837   Estudo e Implementação de Métodos de Medição de Resposta Impulsiva em Salas de Pequeno Porte
13884   Estudo Experimental da Sonoridade "Chalumeau" da Clarineta através de Projeto Fatorial
12449   Simulação de Performances de Violão por Agentes Artificiais
Short Papers I 12351   New Feature for Automatic Speech/Music Discrimination
12406   Sistema Especialista para Detecção do Timbre da Clarineta
12429   SOAL: Ferramenta para análise musical no ambiente Open Music
12460   Waveforms Synthesis by Evolutionary Processes
12469   Funchal: a System for Automatic Functional Harmonic Analysis
12473   Transcrição Automática de Sinais de Áudio Monofônicos
13848   Impact of Distance in Pitch Class Profile Computation
13849   Interações Musicais em Rede
Short Papers II 13825   Characterizing the Impedances of Woodwind Instruments with the Lattice Boltzmann Method
13836   Um Aplicativo em Max/MSP para Geração de Material Musical Utilizando Técnicas de Síntese Granular
13845   Rythmus Environment: um Ambiente para Construção de Ferramentas Educacionais de Instrumentos de Percussão
13846   Desenvolvimento e implementação de uma codificação para definir estruturas musicais
13847   Poucas Linhas de Ana Cristina de Silvio Ferraz: uma breve analise a partir de conceitos do próprio compositor
13850   Rumo à formalização da Teoria das Árvores Harmônicas
13851   Parsing Incremental para Acompanhamento em Tempo Real
13855   Sistemas Dinâmicos Não-Lineares e > Organicidade no Material Musical
TP I - Artificial Intelligence, Music Representation, and Evolutionary Music Systems 12419  A Memetic Approach to the Evolution of Rhythms in a Society of  Software Agents
12446  CInBalada: um Laboratório Multiagente de Geração de Ritmos de  Percussão
12416  EV: Multilevel Music Knowledge Representation and Programming
12438  Classificação Automática de Gêneros Musicais Utilizando Métodos  de Bagging e Boosting
TP II - Software Tools for Composition and Sound Synthesis 12479  Fuzzy Granular Synthesis Controlled by Walsh Functions
12452  Bibliotecas Java Aplicadas a Computação Musical
12441  Construindo Protótipos Musicais Cooperativamente na Web
12474  Self-Organizing Topological Timbral Design Methodology Using a  Kohonen Neural Network
TP III - Sound Diffusion Systems, Acoustics, and Computational Hearing 12476  AUDIENCE - Audio Immersion Experiences in the CAVERNA Digital
12430  A User-Friendly Graphical System for Room Acoustics Measurement  and Analysis
12465  Localização de Fontes e Ouvintes em Salas de Escuta
12457  Tararira: Sistema de búsqueda de música por melodía cantada
TP IV - Music Analysis, Psychoacoustics, and Cognitive  Modeling 12423  Extracting Patterns from Guitar Accompaniment Data: Some  Experimental Results
12439  Similarity Measures in Rhythm Spaces
12478  Um Sistema Automático de Transcrição Melódica
12375  A computational model of harmonic chord recognition
12467  Modelling Issues for Fine Musical Timbre Characterization