Programa de Pós-graduação em
Música
Instituto de Artes/UNICAMP
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This paper describes the project and implementation of the sound plan in Op_era, an immersive-interactive environment designed in virtual reality systems like CAVES. The work performs in four parts, called here dimensions, in which the user will interact with sounds and images, moving forwards through the dimensions. The sound part was implemented with patches programmed in MAXMASP2 environment and in a octophonic acoustic space project. From dimension one to four the sounds and the sound and spatial parameters are evolutives, advancing from the simple to the complex.
O artigo trata da descrição do projeto e implementação da parte sonora de Op_era, um ambiente imersivo-interativo desenhado em sistema de realidade virtual do tipo CAVE. O trabalho evolui em quatro dimensões, nas quais o usuário estará interagindo com sons e imagens, avançando nessas dimensões. A parte sonora foi implementada com programas no ambiente MAXMSP2 e em projeto de espaço acústico octofônico. Da dimensão um à quatro, os sons, os parâmetros sonoros e espaciais nos quais o usuário interage em tempo real foram concebidos como evolutivos, indo do simples ao complexo.
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